lokalizacja:
Gdańsk
data:
2010
inwestor:
Pomorska Kolej Metropolitarna S.A.
status:
Pomorska Kolej Metropolitalna stwarza szansę na zmianę komunikacyjnych priorytetów w obszarze metropolitalnym Trójmiasta co wpłynie zapewne na poprawę sytuacji komunikacyjnej pomiędzy centrum Gdańska a dzielnicami tzw. Górnego Tarasu i terenem Kaszub. Istnieje realna szansa, że w sąsiedztwie planowanych przystanków i węzłów przesiadkowych będą się z czasem kształtowały lokalne centra usługowe a pobliskie tereny mieszkaniowe zyskają na atrakcyjności.
Przyjęto, iż wspólnym elementem łączącym wszystkie przystanki, niezależnie od ich lokalizacji, wielkości i programu użytkowego jest forma zadaszenia peronów. Forma ta może stać się charakterystycznym elementem krajobrazu, materialnym motywem przewodnim projektowanych stacji. W koncepcji poszukiwano formy współczesnej, modularnej, która łatwo będzie się poddawać modyfikacjom wynikającym z różnic położenia poziomu peronów w poszczególnych lokalizacjach a jednocześnie nie tracąc swego wyrazu. Zaprojektowano stalową, łukową formę kratową zewnętrznie oszkloną.